Tredje SAT-opplæring
Tredje opplæring består av en gjennomgang av trinn 4 og 5 i SAT-prosessen.
Trinn 4: Velge hovedområder
Dette trinnet handler om hvordan man organiserer og systematiserer funnene. Hovedområdene vil fungere som overskrifter i rapporten, og er førende for det videre arbeidet med analysen. En SAT-rapport har som regel 2-4 hovedområder.
I arbeidet med trinn 4 skal kartleggingsteamet benytte skjemaet Analyseverktøy 1 – for oppsamling av data til utvelgelse av hovedområder.

Trinn 5: Analysere data
Her skal kartleggingsteamet sette sammen den samlede kunnskapen de har samlet inn fra ulike kilder. Analysearbeidet starter når man velger hovedområder, det vil si at trinn 4 og 5 er delvis overlappende.
I arbeidet med trinn 5 skal kartleggingsteamet benytte skjemaet Analyseverktøy 2 – oppsummering av funn knyttet til tre utvalgte hovedområder.
I tiden mellom opplæring 3 og 4 analyserer kartleggingsteamet datamaterialet de har innhentet.

Dersom du vil lese mer om trinn 4 og 5 kan du laste ned SAT-manualen eller PP-presentasjonen.
SAT-ressurser til tredje opplæring
Last ned ressurser her (PDF).
-
Første SAT-opplæring
Første opplæring består av en introduksjon til SAT-kartleggingen, samt gjennomgang av trinn 1 og 2 i SAT-prosessen.
-
Andre SAT-opplæring
Andre opplæring er en gjennomgang av trinn 3 i SAT-prosessen.
-
Tredje SAT-opplæring
Tredje opplæring består av en gjennomgang av trinn 4 og 5 i SAT-prosessen.
-
Fjerde SAT-opplæring
Fjerde opplæring består av en gjennomgang av trinn 6 og 7 i SAT-prosessen.
-
SAT-ressurser
SAT-ressursene består av SAT-manualen, skjemaer og PowerPoint-presentasjoner til bruk i opplæringen.
-
SAT (Situasjon – Analyse – Tiltak)
SAT er et kartleggings- og analyseverktøy. Målet med SAT er å hjelpe tjenester med å få bedre innsikt og spisse innsatsen på ulike nivåer.