Inger Eide Robertson
KORUS Stavanger
Hva kan jeg hjelpe deg med?
Konstituert leder ved KORUS Stavanger fram til 1. juni. Ta kontakt med meg hvis du trenger råd, veiledning eller hjelp knyttet til rusforebyggende arbeid i skolen («Kjentmann»), tjenesteutvikling med fokus på Recovery og brukermedvirkning, kompetanse- og tiltaksutvikling, kartlegging av problemområder og evaluering, eller om du lurer på noe innen utvikling- og forskningsarbeid.
- Arbeidsområder
- • Forebygging
- • Forskning og utvikling
- • Leder
- • Rus (oppfølging og behandling)
- Kontakt:
- inger.eide.robertson@sus.no
- 971 42 967
Bakgrunn
Jeg har en mastergrad i sosiologi og har gjennomført en PHD-studie med fokus på endringsprosesser etter behandlingsforløp for mennesker med pasientstatus på bakgrunn av rusmiddelbruk. Jeg har jobbet i KORUS Stavanger siden 2008 og har lang erfaring med mange av våre innsatser og arbeidsområder. Jeg har også erfaring fra arbeid i kommunalt lavterskeltilbud samt psykiatrisk døgntilbud.
Relaterte lenker
Selbekk, A.S., Kvelland, L.T., Nordås, R., Kvia, A. & Robertson, I.E. (2023)
Frontiers | “A place without walls, only opportunities”: personal accounts of attending Recovery Colleges in Norway (frontiersin.org)
Robertson, I. E., & Nesvåg, S. M. (2019):
Into the unknown: Treatment as a social arena for drug users’ transition into a non-using life. Nordic Studies on Alcohol and Drugs
Robertson, I. E., Sagvaag, H., Selseng, L. B., & Nesvaag, S. (2021a):
The hunt for a job: narrating the process of gaining employment for people in recovery from lives dominated by drug use
Robertson, I. E., Sagvaag, H., Selseng, L. B., & Nesvaag, S. (2021b):
Narratives of Change: Identity and Recognition Dynamics in the Process of Moving Away From a Life Dominated by Drug Use
Robertson, I. E., Silje Lill, R., & Anne Schanche, S. (2019):
Innrammet beruselse. En analyse av alkoholbruk og fellesskap under fadderuken.
Robertson, I. E., Strømsvold, I. R., & Gustafsson, S. (2016):
Ungdom og rusmiddelbruk. In E. Bru, E. C. Idsøe, & K. Øverland (Eds.), Psykisk helse i skolen (pp. 196-212). Oslo: Universitetsforl. cop. 2016.
Relatert innhold
-
Kjentmann: Opplæring for ansatte i skolen
Som ansatt i skolen kan det være vanskelig å vite hva du skal gjøre når du mistenker at elever ruser seg eller hvis det går rykter om salg av rusmidler på skolen. Kjentmann-opplæringen gir deg og din skole gode verktøy for å komme tidlig på banen.
-
– Et uvurderlig tillegg til annen type hjelp og støtte
Recovery College har allerede eksistert i noen år, men hva er det egentlig, og hva får deltagerne ut av å være der?