Fra tall til handling – hvordan kan du bruke Ungdata i din kommune?
KORUS Oslo
- Sted:
- Gullhaugveien 1-3
- Dato:
- fre. 13 sep. - fre. 13 sep. 2024.
- Tidspunkt:
- 09:30 - 15:00
- Prisoversikt
- Ordinær: 0 kr
- Påmeldingsfrist
- 07.09.2024
Har din kommune gjennomført Ungdata-undersøkelse? Ønsker du å iverksette tiltak for å følge opp tallene? Vil du møte andre som ønsker det samme?
RVTS Øst og R-BUP Øst og Sør, KORUS øst og KORUS Oslo inviterer til workshop om hvordan kommunene kan jobbe med Ungdatatallene.
På workshopen får du presentert tall fra relevante funn fra Ungdata, bli kjent med verktøy og ressurser du kan bruke når du skal følge opp Ungdata-tall i din kommune og få ideer til hvordan du kan involvere ungdom i arbeidet. Det vil også presenteres konkrete eksempler fra kommuner som har jobbet med tiltak som følger opp resultater i deres kommune, og dere vil diskutere eksempler og erfaringer med hverandre i grupper.
Målgruppe
Ansatte i kommuner som gjennomfører Ungdata-undersøkelser og som jobber med barn og unge, for eksempel i skole, kommuneadministrasjon, lavterskeltilbud for unge, skolehelsetjeneste, psykisk helse, utekontakter, politi, PPT, barnevern, NAV, Statsforvalter, Fylkeskommune, SaLTo/SLT-koordinatorer og andre relevante tjenester.
Kontaktpersoner
Ulla Bjørndahl, RVTS Øst: ulla.bjørndahl@rvtsost.no
Sara Anne Warhuus, KORUS Oslo: sara.warhuus@vel.oslo.kommune.no
Marja Leonhardt, KORUS Øst: Marja.Leonhardt@sykehuset-innlandet.no
Stine Løvereide, R-BUP Øst og Sør: stine.lovereide@r-bup.no
09.30-09.45 | Velkommen v/ KORUS Oslo, KORUS Øst, RVTS Øst og R-BUP Sør Øst |
09.45-10.30 | Innledning av Anders Bakken fra NOVA og aktuelle Ungdata resultater |
10.30-10.45 | Pause |
10.45-11.15 | Fra tall til handling: innlegg om hvordan du kan følge opp Ungdata resultater i din kommune v/ KORUS. Hvilke verktøy og ressurser finnes? |
11.15-12.00 | Hvordan kan du involvere ungdom i oppfølging av resultater? Råd og tips fra ungdom |
12.00-12.45 | Lunsj |
12.45-13.40 | Presentasjon av erfaringer ved bruk av Ungdata |
Diskusjon i grupper | |
13.40-13.55 | Pause |
13.55-14.45 | Presentasjon av erfaring ved bruk av Ungdata |
Diskusjon i grupper | |
14.45-15.00 | Oppsummering og avslutning |