KORUS midt søker kommunikasjonsrådgiver

Ønsker du å bidra til å formidle rusfaglig kompetanse? KORUS midt har nå en ledig stilling som kommunikasjonsrådgiver.

Foto av ansatte ved KORUS midt som sitter rundt et møtebord og snakker
ENGASJERT FAGFELLESKAP: En viktig del av stillingen er å gi kommunikasjonsfaglig støtte til våre rådgivere på rusfeltet. (Foto: Vilde Dyrnes Ulriksen)

Publisert: 26 mars 2025

Skrevet av: Vilde Dyrnes Ulriksen

Rusfeltet er et spennende fagområde i stadig utvikling, og ved å spre kunnskap og kompetanse til de rette målgruppene kan vi bidra til å påvirke denne utviklingen. Dette gjør rollen som kommunikasjonsrådgiver viktig for arbeidet vårt, sier Trond Ljøkjell, senterleder for KORUS midt.

KORUS midt bistår kommuner, spesialisthelsetjenesten og befolkningen for øvrig med oppdatert kunnskap og kompetanseheving på rusfeltet. Vi har kontorer i Trondheim og Ålesund, og dekker fylkene Trøndelag og Møre og Romsdal. Kompetansesenteret er en avdeling ved Klinikk for rus- og avhengighetsmedisin ved St. Olavs hospital HF. Som ett av syv regionale KORUS får vi oppdrag og midler fra Helsedirektoratet.

Søk på stillingen som kommunikasjonsrådgiver her. Søknadsfristen er 6. april 2025.

Arbeidsoppgaver

  • Strategisk kommunikasjon, rådgivning og mediearbeid
  • Gi intern opplæring og kommunikasjonsfaglig støtte til våre fagrådgivere
  • Bidra til intern informasjonsformidling
  • Produsere og publisere nyhetssaker på korus.no
  • Være pressekontakt for KORUS midt
  • Være webansvarlig for nettsidene barnespor.com og rusogvold.no, samt KORUS midt sine sider på korus.no
  • Promotere arrangementer og formidle rusfaglig kompetanse på våre nettsider, sosiale medier og nyhetsbrev
  • Utarbeide grafisk informasjonsmateriell (fysisk og digitalt)
  • Delta i regionale og nasjonale kommunikasjonsnettverk
  • Bidra i arrangements­komiteen for den nasjonale Ruskonferansen, samt andre store konferanser og samlinger
  • Bistå i arbeid med rapporter

 Noe reising må påregnes.

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant utdanning på høgskole/universitetsnivå, ønskelig med master eller tilsvarende innen kommunikasjon, medievitenskap, journalistikk eller markedsføring
  • Arbeidserfaring med kommunikasjon, journalistikk, markedsføring eller tilsvarende
  • Erfaring med bruk av sosiale medier til informasjonsarbeid

Det er en fordel om du har kompetanse på følgende områder:

  • Nettsideredigering
  • Foto og grafisk design
  • Bruk av web-analyseverktøy til innsiktsarbeid
  • Digital markedsføring
  • Film- og videoproduksjon

Personlige egenskaper

  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å ta initiativ og arbeide selvstendig
  • Evne til å jobbe effektivt med flere parallelle prosjekter

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • 100 prosent fast stilling i et engasjert fagfellesskap
  • Spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig og utviklingsrettet kompetansemiljø
  • Tilrettelegging for kompetanseutvikling
  • Trening i arbeidstiden på eget treningsrom
  • Trivelig kantine med varmmat og salatbar
  • Lønn etter avtale
  • Pensjonsavtale i KLP

Søk på stillingen her.

Kontakt